rama...

rama...

Tuesday 10 May 2016

Pulut kuning Ma...👍👍

Kebetulan Ma ada kat rumah aku nie, inilah masanya nak merasa air tangan mama ku cayang. Bukan bodek ye..hi.hi . Nak kebetulan pula balik kampung hari tu ada beli beras pulut tapi aku tak berkelapangan nak membuatnya. Jadi nak jadi cerita Ma dengan rela hati nak buat tuk anak dan cucu kesayangannya. Tq Ma..💖
Aku sebenarnya bukan pandai sangat nak buat pulut kuning nie tambahan kalau dalam jumlah yang banyak. Selalunya tuk family aku,bolehlah sebab tak sampai bekilo buatnya. Tapi tuk hari nie, aku diarahkan big boss buat rendang. Ok aje Ma..bereh✌ .Apa lagi google lah jap nak cari resepi rendang yang terbaik..hi..hii.Akhirnya dapat tapi tak ingat nama tuan ampunya resepi tu.
Dekat dua kilo juga Ma buat pulut kuning . Habis semua beras yang aku beli hari tu...Maaaa...Katanya dia buat lebih tuk sedekah kat jiran tetangga aku..Emmm  oklah Ma..niat mesti ikhlas baru dapat pahala kan...kan..
Apa-apa jom kita skrolll gambarnya,tapi resepi nya tak ada . Kalau ada sapa-sapa nak buat meseg aje kat sini,tapi rasanya ramai orang yang pandai buat nie ,belambak resepi-resepi dalam internet cu try search....banyak kan..kan ...cuma rajin gan malas aje.
Kau orang nak tahu tak yang warna-warni dalam bekas kecik tu..aku yang buat hi..hii 😆 (dgn bangganya).. Apa-apapun jom layanzzz..






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...