rama...

rama...

Saturday 9 July 2011

Buat ...dadih




Hai..salam semua...tengok tak gambar diatas ..aha..tu projek saya petang nie...projek buat dadih. Nie salah satu pemanis mulut yang paling disukai oleh kami sekeluarga.Selalunya waktu petang saya buat kuih-kuih yang goreng-goreng jadi hari nie tukar seleralah sikit kita makan dadih ye..sayang...ha..ha...tak payah dok buat air teh o lah kita minum air suam aje kan senang...(nie kerja org rajin namanya).Dadih tu saya beli yang serbut dalam peket aje perisa strawberi..mudah kerja.Cuma kita tambah apa-apa yang patut je...tengok kat dia punya bahan-bahan .Kalau nak kasi sedap tambahlah strawberi segar kita potong-potong taruklah dalam dadih yang belum keras lagi tu, kan senang.Lepas tu taruk dalam peti ais bagi dia sejuk .Dalam gambar tu saya masukkan  dadih dalam bekas kecil-kecil bukannya ape senang hendak dimakan dan satu lagi tarikkan untuk anak-anak,sekejap aje dia orang makan .Musim-musim panas nie kalau makan benda-benda gini dapat sejuk kan badan sikit .Apa macam ok tak dadih saya tu....jom jemput makan...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...