rama...

rama...

Tuesday 26 July 2011

sayur lemak terung



asalamualaikum.....hai apa khabar.Hari nie ..abg kita tak de kat rumah tinggal kami 2 beranak aje...eee...malasnya nak masak.Anak saya dah beli nasinya untuk dimakan sebelum ke sekolah.(sekolah ptg).. .jadi serba salah dibuatnya.. nak masak ke tak nie...A..aaa. masaklah jugak .Laut beli nie kadang-kadang tak menepati selera aku asyik-asyik pekana kari aje.Disebabkan aku sorang aje yang nak makan jadi aku masak yang simple2 ajelah ye..(bisik hatiku ).Sebelum tu kena gie selongkar kat dalam peti dulu ada apa-apa yang boleh dimasak.Selongkar punya selongkar terjumpalah terung.aa...aa..nie mesti best buat sayur lemak.Apa lagi terus potong dan masaklah.Dalam tu saya masukkan ikan yg telah direbus dan ditumbuk,bawang besar dan lada dipotong memanjang dan santan.Lepas tu dimasak jangan lama sangat ye takut terung tu jadi lembik.Nie memang kegemaran saya....pekena gan  ikan kerisi goreng ..wau...memang terangkat dibuatnya tak sedar nasi dah tambah 2 pinggan...berselera jugok aku ye...walaupun makan seorang he.he....lepas tu mulalah tak larat nak basuh pinggan....kekenyangan katakan......alhamdulillah.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...